Kroppens Syra- och basbalans

Kroppens syra/basbalans Ytterligare en faktor som är av betydselse för och vid cancer är kroppens ph-värde. Cancer lever på socker och trivs i en sur och syrefattig miljö. Om ph-värdet ligger under 7 är kroppen sur och då trivs cancercellerna. Optimalt för en person som har cancer är att ligga på ett ph-värde som är ca 7,4. Det får inte ligga för högt så att kroppen blir alkalisk för då tar njurarna stryk. Man kan kontrollera sitt ph-värde enkelt genom lackmuspapper. Man kontrollerar då under några dagar morgon, middag och kväll och får så ett snittvärde. Jag försökte genom kosten att få ett bra värde, men jag lyckades inte. Jag började sedan att dricka bikarbonat (aluminiumfritt) och sedan dess ligger mitt ph-värde perfekt.
Jag dricker drygt ½ tsk bikarbonat utrört i ett glas vatten morgon och kväll.

Jag försöker utöver biokarbonaten äta så mycket basisk mat som möjligt. Kosten ska bestå av minst 70-80% av basiska livsmedel och övriga med ett lägre ph-värde. Basiska livsmedel är bland annat:
Spenat, rödbeta, morötter, röd paprika, tomat, lök, sparris, groddar, apelsin, citron och grapefrukt, papaya, äpple, päron, melon, grönkål, vitkål, broccoli, blomkål, hallon, vinbär, plommon, nypon, tranbär, acaji och gojibär. Dessa livsmedel äter jag mycket av, varje dag.

Kommentarer

Mest lästa inlägg

Njurrening

Cancerbekämpande livsmedel

Leverrening 2